Jelents.hu
January 10, 2024
Egy korábbi blogbejegyzésünkben 5+1 olyan szempontot fejtettünk ki, melyek segíthetik a döntéshozókat a megfelelő online visszaélés-bejelentési rendszer kiválasztásában.
Nem ejtettünk ugyanakkor szót egy nagyon fontos tényezőről, ez pedig a bejelentőrendszer kényelmes használhatósága, vagyis hogy mennyire felhasználóbarát a visszaélés-bejelentő felület maga.
A "felhasználóbarát" kifejezés egy webalkalmazás esetében azt jelenti, hogy az alkalmazás tervezése és megvalósítása során a készítők figyelembe vették, hogy a feület könnyen megérthető és átlátható legyen a felhasználók számára, azaz jó felhasználói élményt nyújtson. A kényelmi szempont együtt jár a hatékonysággal is. Ha a felhasználó nehezen éri el az egyes funkciókat, nem tudja, mikor hova kell kattintania a kívánt eredmény érdekében, akkor úgy érezheti, hogy az idejét pazarolja, ezáltal pedig hamar frusztrálttá válik.
Ha a visszaélés-bejelentő felület felhasználóbarát, akkor a navigáció egyszerű az egyes menüpontok között, minden szinte ránézésre magától értendő az oldalon. Az információk és funkciók logikusan vannak elrendezve, ez segíti a felhasználót abban, hogy minél előbb el tudja végezni a kívánt feladatot.
Egy ilyen alkalmazás plusz támogatást is nyújthat a felhasználóknak, például könnyen elérhető segítségfunkciókkal, súgókkal, magyarázó leírásokkal.
Elsőre könnyűnek tűnik a fenti kérdés megválaszolása: aki használni fogja a bejelentőrendszert.
Egy alkalmazás esetében mellékes, hogy mennyire találja kényelmesnek a használatot a rendszer megálmodója, kivitelezője, a vállalkozás bérszámfejtője, recepciósa vagy a szomszéd patikus. A lényeg az, hogy azok számára legyen könnyen használható, akik a jövőben a visszaélés-bejelentéseket szeretnék megtenni, illetve akik ezeket a bejelentéseket fogadják és kezelik, tehát akik a rendszert üzemeltetni fogják.
A visszaélés-bejelentő alkalmazások felhasználóbarátsága tehát nem csupán a panaszbejelentés egyszerűségén, hanem a teljes felhasználói élményen keresztül érhető el.